Zavirili smo u život i karijeru Doris Vukšić, uspješne i inspirativne poslovne žene i spisateljice

Uspješna i inspirativna, Doris Vukšić, doktorica je komunikacijskih znanosti i odnedavno na novoj poslovnoj poziciji, na čelu komunikacija digitalne agencije Human. U intervjuu za miss7 Doris je s nama podijelila pojedinosti svog poslovnog i privatnog života, u čemu najviše uživa, bez čega ne ide na odmor te što smatra svojim najvećim uspjehom.

Za početak, recite nam tko je poslovna, a tko privatna Doris Vukšić? Kako se razvijalo vaše obrazovanje i karijera uz privatni život?

Šaroliko. Sad kad pogledam unazad, nisam bila dijete koje je imalo neki poseban talent, uvijek sam bila dobra u više stvari, odlikašica iz više predmeta, ali bez nekih jasno izraženih genijalnosti. Moja kreativnost, vizualno izražavanje, vješto pisanje, umijeće javnog nastupa i sposobnost pregovaranja odveli su me prvenstveno na ekonomske i društvene znanosti, pa sam tako diplomirala financije, magistrirala marketing i doktorirala komunikacijske znanosti. Da se ovaj gen prenosi generacijama dokazuje i činjenica kako su i tete u vrtiću uzaludno pokušavali prepoznati talent moje četverogodišnjakinje, da bi na kraju zaključile kako je ona ipak najbolja u – organizaciji. Da zaključimo, kada ljudi imaju neki komunikacijski izazov i idu na onu ‘zovi čovika’ – ja se javim.

Plod vaše dugogodišnje uspješne karijere je i knjiga „Inovativnost i imidž Hrvatske“. Što vas je potaknulo da se ostvarite u tom pogledu kao autorica knjige i odakle ste dobili inspiraciju za tu temu?

Budući da poznajem inovacijski ekosustav, izazove s kojima se startupovi i scaleupovi danas susreću u komunikaciji svog proizvoda, izlasku na međunarodno tržište i privlačenju fondova rizičnog kapitala – odlučila sam dati svoj znanstveni doprinos temi inovativnosti u Hrvatskoj i svijetu predstaviti naše genijalce koji su svojim inovacijama zadužili čovječanstvo. Rezultati istraživanja koje sam provela nedvojbeno ukazuju kako Hrvatska, da bi naglasila svoju izvornost, jedinstvenost i autentičnost, mora jačati svoj imidž inovativne zemlje na temelju tri ključna područja – izumiteljske tradicije koja je već ukorijenjena u hrvatski identitet, povoljnih ekonomskih indikatora inovativnosti te snažnog inovacijskog potencijala. Vjerujem kako nova područja poput umjetne inteligencije – AI, Fintecha i Metaversa mogu postati jedna od ključnih odrednica budućeg rasta hrvatskog gospodarstva.

Mnoge žene, baš poput vas, pokušavaju izbalansirati svoju karijeru i obitelj. Imate li savjet za žene koje žele uspjeti u poslovnom svijetu, a istovremeno biti prisutne i u obiteljskom životu? 

I ja ga još uvijek tražim. Stvar je u dobroj organizaciji i prioritizaciji potreba. No, iako svakodnevno težim ostvarenju tog balansa, smatram kako ne postoji formula za savršeni sklad, niti on uvijek jamči istinsku sreću. Vjerujem kako nas i prepreka na putu može odvesti u nove pustolovine, čak i taj mali disbalans koji se dogodi ima svoje čari, a to je život. 

Što biste savjetovali mladim ženama koju su tek na početku svojih karijera i počinju formirati svoj poslovni put? 

Danas, globalno tržište zahtjeva inovativna rješenja koja su pametno osmišljena, vrhunski izvedena i jednostavna za korištenje. Nažalost, naš obrazovni sustav je dosta trom i ne ide u korak s vremenom, novim tehnologijama, niti priprema djecu za nove trendove budućnosti. Toliko je novih područja, djelatnosti i prilika za rad i usavršavanje, posebice u tehnologiji, koje sustav mora prigrliti i ponuditi tržištu stručnjake za nova ‘zanimanja budućnosti’. Smatram kako mladi koji tek kreću u startup svijet ili inovativno poduzetništva moraju razmišljati globalno, odnosno biti kreativni, originalni, inovativni i kritički promišljati te znati prihvatiti tzv. kulturu neuspjeha. Prihvaćanje kulture neuspjeha je ključno za povoljnu poduzetničku klimu kojom se ne ‘kažnjava’ određene poduzetničke propuste u poslovanju, nego je ista otvorena za novi početak. U takvoj kulturi pogreška predstavlja samo novi zadatak, lekciju iz koje se može nešto novo naučiti, pod uvjetom da se ista iskoristi za unaprjeđenje daljnjeg poslovanja.

Nedavno ste preuzeli i novu poslovnu funkciju. Kako ste se odlučili na taj poslovni potez?

Nekako se sve posložilo… Nakon deset godina rada na promociji inovativnog poduzetništva, upravljanju korporativnim komunikacijama, odnosima s javnošću i medijima te međunarodnim projektima za istraživanje, razvoj i inovacije, kao i znanstvenog doprinosa brendiranju inovativnosti iz područja informacijsko-komunikacijskih znanosti – došlo je vrijeme za nove izazove, one u tehnološkom sektoru. Odluka nije bila teška budući da sam se pridružila timu jedne od najnagrađivanijih digitalno razvojnih agencija u Hrvatskoj – agenciji Human, čiji su projekti na globalnoj razini pobjeđivali čak i tehnološke gigante poput Googlea, NASA-e, Netflixa, HBO-a, Spotifya… Profilirali su se u jednu od vodećih domaćih agencija za izradu webova, web aplikacija, mobilnih aplikacija, CMS-ova, API-ja te digitalnih strategija u kojima je posebna pažnja stavljena na korisničko iskustvo. U Humanu sam prvenstveno zadužena za privlačenje investicija kroz fondove rizičnog kapitala, stratešku komunikaciju agencije te savjetovanje klijenata na području brendinga. Nadam se da ću svojim radom i iskustvom opravdati pruženo povjerenje.

Vjerujemo da vam je raspored poprilično gust, no sigurno se nađe vremena i za opuštanje. Imate li hobije i koje su to stvari u kojima uživate u slobodno vrijeme?

Istina, najsretnija sam kada dan završim s popunjavanjem zadnje kvačice na svojoj ‘to do’ listi. No, tada na pozornicu stupa sve ono što me istinski ispunja i veseli. Sada, kako sam već hrabro zagazila u 30-e, otkrivam sve te silne benefite beauty tretmana i očuvanja mladolikog izgleda, stoga ne odbijam nijednu novu priliku za njegu duše i tijela. Veseli me provoditi vrijeme van grada, putovati s obitelji, otkrivati našu obalu i otoke, uživati u mojoj Hercegovini…

Što smatrate svojim najvećim uspjehom?

Bruna i Roko. Ta dva mala anđela otkrili su mi potpuno nove horizonte i stvarne životne vrijednosti. Iako netko to smatra floskulom, ja uz njih svakodnevno živim svoj uspjeh. Njima ništa ne znači moja titula, nagrade, napisane knjige ili objavljeni radovi, njima i sama moja uloga mame predstavlja – svemir. To je ono što je bezuvjetno, ono što vrijedi i što sebično čuvam.

Koji je vaš poslovni moto od kojeg ne odustajete?

Vjerujem kako dobra analiza situacije, strateško promišljanje i dobro razrađen plan jedini vode ka uspješnoj provedbi i ostvarenju željenih rezultata. Često projekti koji se trebaju isporučiti klijentu ‘jučer’ nemaju taj luksuz od pristupa, no život me naučio da u takve priče ne ulazim, niti potpisujem nešto iza čega u potpunosti ne stojim.

Vaša najdraža poslovna modna kombinacija? Vaš stil kad radite je?

Najčešće ćete me vidjeti u monokromatskim kombinacijama više tonova iste boje  – nekom dobrom sakou, trapericama, prugastoj majici i fora tenisicama. Drago mi je što business svijet više nema strogo postavljen dress code, pogotovo tech sektor, stoga objeručke prihvaćam taj ležerniji modni izričaj.

Na što ste najponosniji u svojoj karijeri? Koja je vaša najveća ambicija u poslu?

Hm, imam osjećaj da sam tek počela. Ali kada pogledam unazad deset godina mogu reći da sam najponosnija na ljude kojima sam bila okružena, koji su svojim trudom i radom pokazali da se u Hrvatskoj može uspjeti, koji su me inspirirali da svijetu komuniciram Hrvatsku kao zemlju inovativnosti… Upravo oni su razlog zbog čega sam svoj doprinos u stručnom i akademskom smislu dala upravo brendiranju hrvatske inovativnosti. I tu ne mislim stati, još nas dosta posla čeka na jačanju cjelokupnog inovativnog ekosustava, poticanju inovacijskog potencijala, privlačenju investicija, ulaganja u startupove i stvaranju novih jednoroga… 

Na ljetovanje nikad ne krećete bez…?

Muža, djece, ljubavi… za drugo se lako pobrinemo.

Najdraži modni ulov ovog ljeta?

Bijela lanena košulja, slamnati šešir, rimljanke na nogama… Doduše sve je to prošlogodišnji ulov, ove godine taj stil samo nadopunjujem s jednodijelnim badićem, traper bermudama visokog struka i nekim dobrim komadom zlatnog nakita. 

Preporuka knjige za plažu? 

Iako većina ljudi za ljeto najčešće bira neko lagano štivo, ja sam ta koja ne propušta priliku pročitati neki stručni sadržaj o novim trendovima u komunikaciji i tehnologiji, pa tako na odmor uvijek sa mnom ide neka stručna literatura… Možda zvuči idealistički, ali jednostavno sam praktična – ako već ulovim vremena za knjigu, neka to bude od koristi.

Najdraža ljetna destinacija?

Bez dvojbe – naša obala i naši otoci… Nekako je naše nepisano pravilo da svake godine istražujemo neki novi otok, tako da smo se već odavno zaljubili u Vis, Lopud, Korčulu… Ove godine smo se vratili Pelješcu koji nam je ponovno potvrdio kako ima najljepše plaže, borovu šumu i tirkizno more… To je moj zen i mjesto istinskog odmora duše…

Najdraže mjesto za popiti kavu?

Svaka poslovna kava rezervirana je za Martićevu, kvartovska za birc u dvorištu zgrade gdje su nam i djeca s vremenom postali domaćini, dok ćete me na moru pronaći u nekom dubokom hladu, bez previše ljudi…

Izvor: miss7.24sata.hr, srpanj 2022.

Foto: PIXSELL / Josip Regović

Let’s take you public.

Spremni ste svoju priču podijeliti sa svijetom?